Marcelle Delpastre  » Lo chant de la terra….


Lo chant de la terra

Zo vos dise, perfum, passarai tala ‘na ombra.
E pus redde qu’un fum passarai tras lo riu.

L’arcana dins lo ciau durara mai que ieu.
E n’ai pas tant de temps coma l’aur de la ròsa.

Zo te dise, mar prionda, e sorda a mos prepaus,
Zo te dise, me’n vau – a penas si ‘riebe.

Un rire de luna sus la cresta d’una onda,
E l’ai pas vist ‘chabar. Un rai dins ‘na gota d’aiga.

Ai l’atge, o es pertant ai l’atge de l’estiala.
E la solelh m’a coat dempuei lo primier jorn.

E la terra m’a portat, e me laschara pas,
Que lo fuec li cremava lo ventre.

E l’aiga m’a menat davant que fugués l’aiga
e que lo vent fugués lo vent. En la negror dau temps
ieu germenave. Que sui faugiera, aubre mai blat.
Que sui la peira e sa poussiere, e l’arma que lai duerm.

Que sui lo rire, la raior, la dança, e lo sang de l’eternitat.

Marcelle Delpastre, Paraulas per questa terra, Extrait.

Traduction en langue françoyse :
Je vous le dis, parfum, je passerai telle une ombre.
Plus vite qu’un brouillard je passerai près du ruisseau.

L’arc-en-ciel dans le ciel durera plus que moi.
Et je n’ai pas autant de temps que l’or des roses.

Je te le dis, mer profonde et sourde à mes propos,
je te le dis, je pars – à peine si j’arrive.

Un rire de lune sur la crête d’une vague,
Je n’en vois pas la fin. Un rayon dans la goutte d’eau.

J’ai l’âge, oui pourtant j’ai l’âge de l’étoile,
le soleil m’a couvé depuis le premier jour.

La terre m’a porté, elle ne me lâchera pas,
que le feu ne lui brûle le ventre.

L’eau m’a mené avant que d’être l’eau,
que le vent fût le vent. Dans la noirceur du temps
je germais. Je suis fougère, arbre et blé.
Je suis la pierre et sa poussière, l’âme qui dort dedans.

Je suis le rire, la lumière, la danse, et le sang de l’éternité.

Marcelle Delpastre, extrait de Paraulas per questa terra
(édicions dau chamin de Sent-Jaume)

Une Réponse to “Marcelle Delpastre  » Lo chant de la terra….”

  1. le bonheur Léon de trouver cette fraicheur bon je suis bien contente de relire vos jolis billets j’ai dû en rater à cause de mes vacances forcées mais celui ci est un avant goût de la reprise…. Mais demain là je suis fatiguée…

Laisser un commentaire

